Tuesday, July 17, 2012

Resepi Patty Burger

Ni adalah resepi patty yang telah dicampur aduk dr bbrp resepi kekawan maya kt luar sana... i buat berdasarkan pengalaman makan bbrp BRAND burger bakar yg pernah i makan.... so senang nanti puasa nak buat... hiihihihh

Bahan-bahannya: boleh dapat 6-8 keping petties
1kg daging lembu/daging ayam hancur
1 biji bawang besar-cincang halus/blend kering
4 ulas bawang putih-cincang halus/blend kering
1 biji telur
1 sudu besar-lada hitam kisar
2 sudu mustard
1 cawan serbuk roti
¾ sudu besar herba campur-pilihan
2 sudu besar 5 spice
garam secukup rasa

Cara-caranya:
1. Campur semua bahan diatas dan gaul sebati
2. bentukan bahan tadi menjadi leper seperti burger
3. Pastu simpan dalam freezer dalam 1 jam supaya bila bakar dia tak hancur.

Gambar xde lg... sbb i x buat lg... weekend ni insyaAllah kalu sempat....

4 comments:

Sidratul Muntaha said...

buat sendiri lagi berbaloi.
dpt mkn byk
tak payah menunggu
tak pyah nak pakai lawo2..
hhooh..
so far
mmg herbs nad 5 spice tu terbaek..
insyaa Allah senin ni boleh buat stock pose dah

Eliss Mie said...

sedap jugak buat sendiri yer :) nak cuba jugak laa nanti.

Me_Lina said...

itulah... dok tgk teman2 maya ni bg resepi... so amik la.. buat utk family sndri... lg berbaloi...

lynda kitty said...

5 spice 2 mcm mana ye???ade sesiapa leh tolong x???

Banyak Lagi Citer Best Kat Sini

Related Posts with Thumbnails